Co-Marketing ve Co-Branding

İş hayatı içerisinde zaman zaman bu iki pazarlama terim birbirine karıştırılabilmektedir. Bu iki terimin arasındaki ayrım iki firmanın ortaklığının sahaya yansıyış şekli ile ilgilidir. 

Eğer birbiriyle aynı alanda çalışan iki firma (like-minded) birbirlerinin ürünlerini destekleyecek şekilde bir ürün ve/veya servis üzerinde pazarlama çalışması yapıyorsa bu co-marketing olarak adlandırılır. Ancak iki firma sahip oldukları farklı ürünlerle bir ürünün pazarlanması için çalışıyorlarsa bu co-branding olarak nitelendirilir. 

Co-marketing'de her firma kendi ürününü, co-brading'de ise her firma ortak ürünü destekler. Örnek vermek gerekirse, deterjan markaları ile çamaşır/bulaşık makinası üreticilerinin yaptığı pazarlama bir co-marketing iken bir dizüstü bilgisayar içindeki işletim sistemi veya CPU üreticisi ile bilgisayar üreticisinin yaptığı co-branding olmaktadır.

Yorumlar