Satışçının Görevleri, Satış Kanalları ve Müşteri Memnuniyeti

Pazarlama üretim öncesinden başlayıp satış sonrasına kadar devam eden bir süreç olup; satış sadece bu sürecin adımlarından biridir.Üretim öncesinde yapılan araştırmalardan başlayan ve satış sonrası hizmetleri de kapsayan pazarlama kavramı oldukça geniştir. Satış ise var olan ürün yada hizmetin sahipliğinin değiştirilmesi için yapılan bir işlemdir.

Satışçı Ne İş Yapar?

Temel Satış Elementleri

Müşteri Yönetimi

  • Müşteri oluşturma
  • Sipariş-Yükleme takibi
  • Stok takibi
  • Finans takibi
  • İlişki yönetimi 

Saha Yönetimi

  • Penetrasyon takibi
  • Aktivite takibi
  • Fiyatlama takibi
  • Rakip strateji / aktivite takibi
  • Rakip Ürün takibi 

Yıldız Satıcının Özellikleri

Mutsuz Müşteri Ne Yapar?

  • %96’sı memnuniyetsizliklerini direkt belirtmezler. 
  • %91’i bir daha aynı satıcıdan alışveriş yapmazlar. 
  • İnsanlar memnuniyetsizliklerini en az 9 diğer kişiye, %13'ü ise en az diğer 20 kişiye anlatır. 
  • İnsanların Bir Ürünü Almaktan Vazgeçme Nedenleri













































Ürünün Son Tüketiciye Ulaşma Yolları- Intermediaries
























A: Internet, katalog satışları





B:Araba, kıyafet,vb. satışlar





C: Geniş dağıtımı olan FMCG ürünleri,züccaciye, ev gereçleri,vb. ticaretleri





D:Uluslararası FMCG,ev gereçleri,vb. ticaretleri

Yorumlar