Satışçının Görevleri, Satış Kanalları ve Müşteri Memnuniyeti
Pazarlama üretim öncesinden başlayıp satış sonrasına kadar devam eden bir süreç olup; satış sadece bu sürecin adımlarından biridir.Üretim öncesinde yapılan araştırmalardan başlayan ve satış sonrası hizmetleri de kapsayan pazarlama kavramı oldukça geniştir. Satış ise var olan ürün yada hizmetin sahipliğinin değiştirilmesi için yapılan bir işlemdir.
Ürünün Son Tüketiciye Ulaşma Yolları- Intermediaries
A: Internet, katalog satışları
B:Araba, kıyafet,vb. satışlar
C: Geniş dağıtımı olan FMCG ürünleri,züccaciye, ev gereçleri,vb. ticaretleri
D:Uluslararası FMCG,ev gereçleri,vb. ticaretleri
Satışçı Ne İş Yapar?
Temel Satış Elementleri |
Müşteri Yönetimi
- Müşteri oluşturma
- Sipariş-Yükleme takibi
- Stok takibi
- Finans takibi
- İlişki yönetimi
Saha Yönetimi
- Penetrasyon takibi
- Aktivite takibi
- Fiyatlama takibi
- Rakip strateji / aktivite takibi
- Rakip Ürün takibi
Yıldız Satıcının Özellikleri |
Mutsuz Müşteri Ne Yapar?
- %96’sı memnuniyetsizliklerini direkt belirtmezler.
- %91’i bir daha aynı satıcıdan alışveriş yapmazlar.
- İnsanlar memnuniyetsizliklerini en az 9 diğer kişiye, %13'ü ise en az diğer 20 kişiye anlatır.
- İnsanların Bir Ürünü Almaktan Vazgeçme Nedenleri
Ürünün Son Tüketiciye Ulaşma Yolları- Intermediaries
A: Internet, katalog satışları
B:Araba, kıyafet,vb. satışlar
C: Geniş dağıtımı olan FMCG ürünleri,züccaciye, ev gereçleri,vb. ticaretleri
D:Uluslararası FMCG,ev gereçleri,vb. ticaretleri
Yorumlar
Yorum Gönder